SBÜ ADANA TIP FAKÜLTESİNDE MEZUNİYET COŞKUSU

GÜNDEM 23.06.2026 - 16:34, Güncelleme: 23.06.2026 - 16:34 895 kez okundu.
 

SBÜ ADANA TIP FAKÜLTESİNDE MEZUNİYET COŞKUSU

SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, mezuniyetin yalnızca bir eğitim sürecinin sonu değil, aynı zamanda insan hayatına dokunulacak kutsal bir mesleğin başlangıcı olduğunu ifade etti.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi (SBÜ) Adana Tıp Fakültesi 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni, yoğun katılımla gerçekleştirildi. Törene Adana Valisi Mustafa Yavuz, SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın, Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Sözen, SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, İl Sağlık Müdürü Dr. Halil Nacar, Adana Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Osman Çiloğlu, akademisyenler, öğrenciler ve aileleri katıldı. Programın açılışında konuşan SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, mezuniyetin yalnızca bir eğitim sürecinin sonu değil, aynı zamanda insan hayatına dokunulacak kutsal bir mesleğin başlangıcı olduğunu ifade etti. Tıp eğitiminin fedakarlık, sabır ve özveri gerektiren uzun bir yolculuk olduğuna dikkat çeken Dekan Prof. Dr. Çil, öğrencilerin yıllar süren yoğun çalışma temposunun ardından hekim unvanını almaya hak kazandıklarını söyledi. Genç hekimlerin meslek hayatları boyunca bilimin ışığından ayrılmamaları gerektiğini vurgulayan Dekan Prof. Dr. Çil, “Bugün burada mezuniyet sevincini yaşayan öğrencilerimiz, yarının sağlık yöneticileri, bilim insanları ve hekimleri olacaktır. Hekimlik yalnızca hastalıkları tedavi etmek değil, aynı zamanda insanı anlamak, ona umut olmak ve hayatına dokunmaktır. Öğrencilerimizin bilgi birikimlerini etik değerler ve vicdanla birleştirerek toplumumuza önemli hizmetlerde bulunacaklarına inanıyorum. Bu başarıda emeği geçen akademisyenlerimize ve her aşamada evlatlarının yanında olan ailelerimize teşekkür ediyorum.” dedi. SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın ise mezuniyet törenlerinin üniversiteler için en anlamlı günlerden biri olduğunu belirterek, bugün mezun olan genç hekimlerin ülkenin sağlık sistemine güç katacaklarını söyledi. Tıp eğitiminin sadece akademik bilgiyle sınırlı olmadığını ifade eden Rektör Prof. Dr. Aydın, hekimliğin aynı zamanda yüksek sorumluluk, sabır, fedakarlık ve insan sevgisi gerektiren bir meslek olduğunu vurguladı. Genç doktorlara tavsiyelerde bulunan Rektör Prof. Dr. Aydın, “Sizler bugün yalnızca bir diploma almıyorsunuz; aynı zamanda insan hayatına dokunma sorumluluğunu da üstleniyorsunuz. Meslek hayatınız boyunca bilimi rehber edinirken vicdanınızı da hiçbir zaman geri planda bırakmayın. Hastalarınıza umut olan, güven veren ve insanı merkeze alan hekimler olacağınıza inanıyorum. Üniversitemizden aldığınız eğitim ve değerlerle ülkemizin dört bir yanında önemli başarılara imza atacaksınız. Mezun olan tüm öğrencilerimizi, onları bugünlere taşıyan ailelerini ve akademisyenlerimizi gönülden kutluyorum” diye konuştu. Adana Valisi Mustafa Yavuz da konuşmasında genç hekimlerin insan hayatına dokunacak önemli bir mesleği icra edeceklerini vurgulayarak, hekimlik mesleğinde bilimin ve vicdanın önemine dikkat çekti. Vali Yavuz, “İnsan hayatına dokunacak, umut olacak ve şifa dağıtacak evlatlarımızın, hekimlik mesleğini bilimin ışığında, vicdanı rehber edinerek en güzel şekilde icra edeceklerine yürekten inanıyorum. Bu anlamlı günün asıl kahramanları olan gençlerimizi; onların her zaman yanında duran kıymetli ailelerini ve büyük emeklerle yetişmelerine katkı sunan akademisyenlerimizi gönülden tebrik ediyorum. Meslek hayatlarına başlayan tüm hekimlerimize sağlık, huzur ve başarı diliyor; yollarının ve bahtlarının açık olmasını temenni ediyorum.” ifadelerini kullandı. Konuşmaların ardından dönem birincisi Enes Furkan Erdoğan tarafından yaş kütüğüne plaket çakarak mezuniyet anısını ölümsüzleştirdi. Programın devamında diplomalarını ve onur belgelerini alan genç hekimler, Hekimlik Andı'nı okuyarak insanlığa hizmet etme sözü verdi.
SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, mezuniyetin yalnızca bir eğitim sürecinin sonu değil, aynı zamanda insan hayatına dokunulacak kutsal bir mesleğin başlangıcı olduğunu ifade etti.


Sağlık Bilimleri Üniversitesi (SBÜ) Adana Tıp Fakültesi 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni,
yoğun katılımla gerçekleştirildi.
Törene Adana Valisi Mustafa Yavuz, SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın, Adana Alparslan Türkeş
Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Sözen, SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof.
Dr. Timuçin Çil, İl Sağlık Müdürü Dr. Halil Nacar, Adana Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi
Doç. Dr. Osman Çiloğlu, akademisyenler, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Programın açılışında konuşan SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, mezuniyetin
yalnızca bir eğitim sürecinin sonu değil, aynı zamanda insan hayatına dokunulacak kutsal bir mesleğin
başlangıcı olduğunu ifade etti. Tıp eğitiminin fedakarlık, sabır ve özveri gerektiren uzun bir yolculuk
olduğuna dikkat çeken Dekan Prof. Dr. Çil, öğrencilerin yıllar süren yoğun çalışma temposunun
ardından hekim unvanını almaya hak kazandıklarını söyledi.
Genç hekimlerin meslek hayatları boyunca bilimin ışığından ayrılmamaları gerektiğini vurgulayan
Dekan Prof. Dr. Çil, “Bugün burada mezuniyet sevincini yaşayan öğrencilerimiz, yarının sağlık
yöneticileri, bilim insanları ve hekimleri olacaktır. Hekimlik yalnızca hastalıkları tedavi etmek değil,
aynı zamanda insanı anlamak, ona umut olmak ve hayatına dokunmaktır. Öğrencilerimizin bilgi
birikimlerini etik değerler ve vicdanla birleştirerek toplumumuza önemli hizmetlerde bulunacaklarına
inanıyorum. Bu başarıda emeği geçen akademisyenlerimize ve her aşamada evlatlarının yanında olan
ailelerimize teşekkür ediyorum.” dedi.
SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın ise mezuniyet törenlerinin üniversiteler için en anlamlı
günlerden biri olduğunu belirterek, bugün mezun olan genç hekimlerin ülkenin sağlık sistemine güç
katacaklarını söyledi. Tıp eğitiminin sadece akademik bilgiyle sınırlı olmadığını ifade eden Rektör Prof.
Dr. Aydın, hekimliğin aynı zamanda yüksek sorumluluk, sabır, fedakarlık ve insan sevgisi gerektiren bir
meslek olduğunu vurguladı.
Genç doktorlara tavsiyelerde bulunan Rektör Prof. Dr. Aydın, “Sizler bugün yalnızca bir diploma
almıyorsunuz; aynı zamanda insan hayatına dokunma sorumluluğunu da üstleniyorsunuz. Meslek
hayatınız boyunca bilimi rehber edinirken vicdanınızı da hiçbir zaman geri planda bırakmayın.
Hastalarınıza umut olan, güven veren ve insanı merkeze alan hekimler olacağınıza inanıyorum.
Üniversitemizden aldığınız eğitim ve değerlerle ülkemizin dört bir yanında önemli başarılara imza
atacaksınız. Mezun olan tüm öğrencilerimizi, onları bugünlere taşıyan ailelerini ve
akademisyenlerimizi gönülden kutluyorum” diye konuştu.
Adana Valisi Mustafa Yavuz da konuşmasında genç hekimlerin insan hayatına dokunacak önemli bir
mesleği icra edeceklerini vurgulayarak, hekimlik mesleğinde bilimin ve vicdanın önemine dikkat çekti.
Vali Yavuz, “İnsan hayatına dokunacak, umut olacak ve şifa dağıtacak evlatlarımızın, hekimlik
mesleğini bilimin ışığında, vicdanı rehber edinerek en güzel şekilde icra edeceklerine yürekten
inanıyorum. Bu anlamlı günün asıl kahramanları olan gençlerimizi; onların her zaman yanında duran
kıymetli ailelerini ve büyük emeklerle yetişmelerine katkı sunan akademisyenlerimizi gönülden tebrik
ediyorum. Meslek hayatlarına başlayan tüm hekimlerimize sağlık, huzur ve başarı diliyor; yollarının ve
bahtlarının açık olmasını temenni ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Konuşmaların ardından dönem birincisi Enes Furkan Erdoğan tarafından yaş kütüğüne plaket çakarak
mezuniyet anısını ölümsüzleştirdi. Programın devamında diplomalarını ve onur belgelerini alan genç
hekimler, Hekimlik Andı'nı okuyarak insanlığa hizmet etme sözü verdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adanayerelhaber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
islami chat islami sohbetler bizim mekan çemberleme makinası kurumsal web dini chat