CELİL SADIK’IN YENİ KİTABI

Yalın ve romansı anlatımıyla sanat tarihini herkes için ilgi çekici ve anlaşılır kılan
genç sanat tarihçisi Celil Sadık, “ Tarihli Sanat ” adlı internet sitesinde ve “ Sanatın
Tarihi ” rumuzuyla sosyal medyada yaptığı paylaşımlarla yüz binlerce takipçisini
zamanda yolculuğa çıkarıyor. Sadık, Epsilon logosuyla okurlara ulaşan ve ilk üç
kitabı büyük ilgi gören Uygarlığın Ayak İzleri serisinin yeni üyesi Batı Resim
Sanatında Mitoloji’de ise Sanatseverlerin en önemli sorularından birine yanıt
arıyor: “Mitolojik resimler nasıl okunur?”
Sanat tarihçisi Celil Sadık 2016’dan bu yana internet üzerinden yaptığı paylaşımlarla yüz
binlerce kişiye ulaşıyor. Hayatın özüne varmak; geçmiş ve geleceği bir araya getirip
ikisini birden okumak ve çağın hızına rağmen yavaşlayıp bir nefes almak isteyen
insanlara ulaşmayı hedefleyen Sadık, sade üslubuyla toplumun her kesimine hitap
etmeyi başarıyor. Bu yaklaşımıyla sanat tarihini elitist bir alan olmaktan çıkaran genç
yazarın hazırladığı Uygarlığın Ayak İzleri serisinin kitapları da yoğun ilgi dolayısıyla
tekrar tekrar baskıya girerken serinin yeni kitapları için çalışmalar devam ediyor.
Resimlerin dilini öğrenebilmek için vâkıf olunması gereken konulardan ilki, hiç şüphe yok
ki mitolojidir. Epsilon’un okurlarla buluşturduğu Uygarlığın Ayak İzleri serisinin
dördüncü kitabı Batı Resim Sanatında Mitoloji, içinde yer alan her bir resimle okurların
tarihe yolculuk yapmasını sağlayan birer kapı açıyor. Okurlar, mitolojinin farklı
dönemlerde ne amaçlarla kullanıldığını görüyor; ilhamını mitolojik anlatılardan alan
resimleri tanıyıp okumayı kolaylaştıracak bir yol izliyor. Sanatseverlere, birden fazla
eserde oldukça farklı yorumlanmış mitolojik karakterleri ve hikâyelerini nasıl
tanıyabileceğini öğrenme imkânı sunan kitap, eserlerin ait oldukları dönemlere ve
özelliklerine değiniyor, akımların ünlü sanatçıları hakkında önemli bilgiler veriyor ve
birbirleriyle benzerliklerini/farklılıklarını inceliyor. Dinin görsel bir dile dönüşerek halka
neler anlatabileceğini görmenin yanı sıra okurlar Hıristiyanların, Antik Pagan inanışlarını
kendi dinlerine, resimlerine ve günlük yaşamlarına nasıl adapte ettiklerine tanıklık ediyor.
Katolik Kilisesi’nin veya Floransalı zengin ailelerin mitolojiyi ne kadar etkili bir resim dili
olarak kullandığını gözler önüne seren Batı Resim Sanatında Mitoloji kitabı, aynı
zamanda mitolojik hikâyeler üzerinden Hıristiyanlık öğretilerini de tanıtıyor.
Celil Sadık’ın Uygarlığın Ayak İzleri serisinin dördüncü kitabı Batı Resim Sanatında
Mitoloji, Epsilon logosuyla raflarda ve internet satış sitelerinde!